Almanackor

Alma3_webb-267x170

Försäljning av Scoutalmanackan

Nu har det blivit dags att öppna upp försäljningen av 2014 års Scoutalmanacka. Alla kårens medlemmar är välkomna att hjälpa till att sälja almanackor, men det är på intet sätt obligatoriskt. Försäljning av Scoutalmanackan är en viktig inkomstkälla för kåren, som gör att vi kan ha lägre medlemsavgifter, billigare läger och bra lägerutrustning. Dessutom – För varje såld almanacka får scouten själv behålla tio kronor! Alla som vill sälja får en beställningslista att ta med sig ut (finns för nedladdning nedan). På den listan får alla som vill köpa en almanacka skriva upp sig. Fråga dina grannar, släktingar, mammas eller pappas arbetskamrater, lärarna i skolan om de vill köpa 2014 års scoutalmanacka. Eller varför inte ta upp beställningar utanför Willys, Coop eller ICA när dina föräldrar ändå är där och storhandlar? När man känner sig nöjd med antalet beställda almanackor lämnar man sin lista till sin ledare. Vi ledare kommer därefter att beställa det antal almanackor som står angivna på scouternas listor.

Utlämning och redovisning

Senaste datum för att lämna in sin beställningslista är 27 november. Självklart går det att lämna in sin beställningslista tidigare om man vill. Almanackorna får man sedan på nästföljande veckas möte. När scouterna väl fått almanackorna är det bara att genomföra köpen med de som skrivit upp sig på scoutens beställningslista. Priset på en almanacka är 90 kronor. Om du säljer 5 almanackor så behåller du alltså 50 kronor själv och skall redovisa 400 kr till scoutkåren. Pengarna ni skall redovisa för almanackorna ska sedan sättas in på scoutkårens Plusgirokonto 882771-9, om man som förälder betalar in för sitt barn, glöm inte ange barnets namn så vi kan matcha inbetalningen mot utdelade almanackor.  För varje såld almanacka får scouten själv behålla tio kronor, tänk på att dessa ska dras av innan ni för över pengar till plusgirot.

Bestallningslista_2014

Infolapp_almanackor